Markedsføring

Markedsføring

Hvordan når din udgivelse sine læsere? Det kan ske på mange måder og via forskellige kanaler. CanPublish hjælper dig med at vælge de rigtige.

Du skal regne med selv at spille en aktiv rolle i markedsføringen, uanset om din udgivelser kommer på et forlag, eller om du selv står for den. Det er derfor klogt, at du tidligt går i gang med at tilrettelægge markedsføringen. Du skal bl.a. tage stilling til, om din udgivelse sælges via boghandlere, online eller i egen shop, og hvilke platforme der er mest hensigtsmæssige for din udgivelse.

Ud over traditionel PR og markedsføring er der mange andre måder, du kan synliggøre din udgivelse. Derfor skal du overveje, hvordan du bedst bruger dine ressourcer. Alt det hjælper CanPublish dig med.

Det praktiske arbejde med PR og markedsføring

Da du skal regne med selv at lave en del af markedsføringen for din udgivelse, skal du vurdere, hvordan din personlige markedsføring kan foregå:

  • Skal du udsende pressemeddelelse og anmeldelseseksemplarer af udgivelsen?
  • Skal du udsende nyhedsmails, fx til boghandlere?
  • Skal du lave en hjemmeside eller en blog?
  • Skal du oprette en side på Facebook, LinkedIn eller på andre sociale medier?
  • Skal du lave flyers, brochurer, GoCards eller lignende?
  • Skal du sende eksemplarer af udgivelsen til mulige interessenter?
  • Skal du holde kurser og foredrag om emnet?

Der er utallige muligheder, og derfor er det vigtigt, at du vælger de måder, som er mest hensigtsmæssige for lige præcis din udgivelse. Har du brug for hjælp til det, kan CanPublish yde den.

markedsfoering_stor