Markedsføring
Hvordan når din udgivelse sine læsere? Det kan ske på mange måder og via forskellige kanaler.
Du skal regne med selv at spille en aktiv rolle i markedsføringen, uanset om din udgivelse kommer på et forlag, eller om du selv står for den. Det er derfor klogt, at du tidligt går i gang med at tilrettelægge markedsføringen.
Der er mange måder at synliggøre din udgivelse på, og du skal overveje, hvordan du bedst bruger dine ressourcer.
Det praktiske arbejde med PR og markedsføring
Vi anbefaler, at du i god tid overvejer, hvordan din personlige markedsføring kan foregå:
- Udsendelse af pressemeddelelser og anmeldelseseksemplarer?
- Udsendelse af nyhedsmails, fx til boghandlere?
- Udarbejdelse af hjemmeside eller blog?
- Oprettelse af sider på Facebook, LinkedIn eller andre sociale medier?
- Flyers, brochurer eller lignende?
- Eksemplarer af udgivelsen til mulige interessenter?
- Afholdelse af kurser og foredrag om emnet?
Der er mange muligheder, og derfor er det vigtigt, at du vælger de måder, som er mest hensigtsmæssige for lige præcis din udgivelse. Har du brug for hjælp til det, kan CanPublish rådgive og inddrage vores pr-konsulent.